O primeiro monumento socialista


Tal era a necessidade entre o proletariado após da revoluçom de honrar ao Mestre Marx e ao Mestre Engels que o Mestre Lenine escreveu ao Comisariado Popular para a Instruçom Pública Lunacharsky em resumo o seguiente: “Nom existe um busto de Marx, reprendo-lhe a você por esta negligência criminal”.

Discurso do Mestre Lenine na inauguraçom do monumento:

"Estamos inaugurando o primeiro monumento aos líderes da revoluçom dos trabalhadores do mundo, a Marx e Engels. A humanidade sufriu e languideceu por anos baixo a opressom dum punhado de exploradores que torturarom a milhões de trabalhadores. Mas enquanto os de épocas anteriores, os terratenentes, roubarom e pressionarom a campesinos e servos desunidos e ignorantes, os actuais exploradores estam vendo perante si a vanguarda das massas: os trabalhadores industriais das cidades. A fábrica uniu-los, a vida na cidade iluminou-los, assim como a luita em comum em grêves junto à acçom revolucionaria fixeron-los mais duros.
O gram servizo histórico mundial de Marx e Engels reside no feito de que provarom, a través da análise científica, a inevitável caída do capitalismo e a sua transiçom ao comunismo, onde nom existirá nunca mais a exploraçom do homem polo homem.
O gram servizo histórico mundial de Marx e Engels reside nesto, indicarom aos proletários do mundo o seu rol, a sua tarefa, o seu chamado: ser os primeiros em levantar-se na luita revolucionária contra o capital e unir nela a todo-los trabalhadores e explorados.
Estamos vivendo num tempo feliz, quando a previssom destes grandes socialistas fai-se realidade. Estamos vendo o mencer da revoluçom socialista internacional num grandein número de países. Os inomeaveis horrores da carniceria imperialista estam provocando o heroico levantamento das masas oprimidas e aumentando dez vezes as suas forzas na luita pola sua emancipaçom.
O monumento a Marx e Engels lembra aos milhões de trabalhadores e campesinos que nom estam sos na luita. Os trabalhadores dos países mais avanzados estam-se levantando junto a nós. Duras batalhas viram para eles e para nós. O jugo do capital será destruido na luita comum e o socialismo finalmente triunfará!"